Místo lajku Amen. Brazilští křesťané rozjeli Facebook bez hříchů

Sto tisíc uživatelů za první měsíc provozu. Akce brazilských evangelíků se zatím tváří ambiciózně. Klasické tlačítko s palcem nahoru nahrazuje heslo Amen. 

Principem sociální sítě Facegloria je čistota – zakázány jsou tam veškeré formy erotického obsahu a uživatelé nesmí ani sprostě nadávat. Blacklist obsahuje zatím 600 slov, které jsou absolutně nepřípustné. Smůlu mají i uživatelé, kteří se hlásí ke gay komunitě. Ani toto téma se na stránkách Facegloria nesmí objevit. 

Není to první specializovaná sociální síť pro věřící. Globálně úspěšné ale projekty podobného typu příliš nejsou. Třeba muslimský Ummaland posbíral od roku 2013 kolem 330 tisíc uživatelů. 

„Postavili jsme Ummaland na hodnotách islámu. Tedy žádné pomluvy, drby, prázdné řeči a vytahování se. Spíš se soustředíme na témata, která jsou důležitá,“ tvrdí spoluzakladatelé serveru Maruf Yusupov and Jamoliddin Daliyev pro BBC.

Faceglorie je zatím jen v portugalštině, ale tvůrci podle BBC plánují překlad i do jiných jazyků, stejně jako mobilní aplikaci. „Na Facebooku je stále vidět moc násilí a pornografie, a to je důvod, proč jsme vytvořili síť, kde se bude mluvit o Bohu a šířit jeho poselství,“ vysvětlil agentuře AFP důvody vzniku nové služby její spoluzakladatel Atilla Barros. Barros do rozjezdu náboženského startupu investoval zatím 16 tisíc dolarů. 

Posvěcený programovací jazyk

Světy víry a technologií se občas proplétají, i když to na první pohled nemusí být vidět. „Existuje hned několik programovacích jazyků, které obsahují náboženské symboly. Nejzajímavější je třeba Perl,“ tvrdí pro server BBC programátor John Graham-Cumming.

Křesťané mají i vlastní operační systém. Není ale jisté, kolik lidí ho reálně používá. Každopádně vývojář Terry Davis strávil jeho vývojem deset let. Jmenuje seTempleOS

Církev ale využívá moderní technologie i efektivněji. Objevily se už i první mobilní aplikace, které třeba umožňují misionářům v terénu digitální zpověď. Digitalizace Boha, respektive infrastruktury církve, se ale moc nelíbí ve Vatikánu, který službu odsoudil

Autor: 
Jan Beránek

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.