Le Beaujolais Nouveau

V posledních několika letech se čeští vinaři snaží navázat na tradici Beaujolais a přichází se svým vlastním mladým vínem označeným jako Svatomartinské. Většina obchodníků s víny ovšem tvrdí, že Svatomartinské stále nesahá Beaujolais ani po kotníky.

Je to prostě stejné srovnání jako perlivá Bohémka a pravé šampaňské. Vždy třetí čtvrtek v listopadu o půlnoci z malých vesniček a městeček jako je Romanèche-Thorins vyrazí milion lahví Beaujolais Nouveau na svojí pouť do Paříže a také do celého světa.

To je už desítky let tradice a tak zní až pohádková první věta o tom, jak mladé víno putuje po nocích za svými zákazníky. Realita je trochu méně romantická – vína jsou expandovaná samozřejmě dříve, aby o půlnoci byla opravdu na místě a lze je také dříve sehnat, i když to je pro obchodníky s víny skoro hrdelní zločin.

Beaujolais Nouveau začalo svojí historii jako lokální fenomen v barech, kavárnách a bistrech v regionu Beaujolais a Lyons. Každý podzim ale Beaujolais přicházelo s větší fanfárou. Beaujolais je totiž unikátní, zejména v tom nejzákladnějším. Víno potřebuje čas na zrání, který mu je odepřen. Jedná se vlastně o násilně urychlené chemické reakce, které měly dopadnout tragicky, místo toho se ukázalo, že i násilím lze získat něco speciálního. Ovšem ne každému se to povede a ne vždy je dobré.

Ročník 2009 podle vinařů historicky nejzdařilejší, letošní ročník je stále nadprůměrný. Víno hutnější chuti se zemitostí si původně oblíbili zejména chudší a manuálně pracující Francouzi, brzy si své vlastní Beajolais vyžádala i francouzská šlechta, pro kterou vinařství produkovala vytříbenější a lahodnější Beaujolais-villages Nouveau.  Nejvyhlášenějším výrobcem Beajolais, který stál u samotného počátku této tradice je Georges Duboeuf. Jeho produkce Beaujolais bývá vyprodáná hned několi hodin po oficiálním zahájení prodej. Neklamnou známkou jeho vín patří i designové viněty, které každý rok obměňuje.

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.