Nebaví vás zdlouhavé a neefektivní networkingové akce?

Vyzkoušejte „minutové rande“ s potenciálními obchodními partnery skrze nový projekt Minutový networking.

Před nedávnem jsme měli na vlastní kůži možnost otestovat první akci tohoto druhu také v Praze, a rozhodně jsme nelitovali. Za celým projektem stojí Petr Krejčí, člověk, o kterém jsme již jednou psali v souvislosti se startupem Spoteee. Tentokrát však máme pocit, že trefil do černého, protože sám Petr má talent k propojování lidí jako svůj šestý smysl. Nejprve jsme o něm příliš mnoho nevěděli, ale krátce po tom, co jsme se poznali osobně, tak se k nám neustále dostával napříč celou startupovou scénou jako bumerang a poznali jsme díky jeho proaktivitě řadu zajímavých partnerů.

A teď k Minutovému networkingu.

Nejprve jsem nevěděl přesně, co od akce tohoto typu mohu očekávat, ale zhruba dva dny před akcí mi přisly na e-mail krátké prezentace lidí, kteří potvrdili svoji účast a tam jsem zpozorněl. Abych pravdu řekl, trochu jsem se až zastyděl, že jsem do karty o svém profilu napsal pod tlakem času jen asi tři věty. Vypadal jsem tak ve srovnání s ostatními, jako bych nic nedělal a nic mě nezajímalo. Každopádně pročtění profilů zůčastěných jsem čas věnoval a už ten večer jsem si označil ty, které stoprocentě musím poznat a o nichž musím zjistit více.

Druhý den v podvečer jsem vyrazil na Žižkov do takové konceptuální kavárny, do které když jsem vešel z šedivé žižkovské ulice tak, jakobych prošel „hvězdnou bránou“. Byl to rozsáhlý prostor, plný moderních mladých lidí, kteří seděli u svých pc a usrkávali kávu, chvíli před propuknutím celé akce.

Na úvod o sobě každý v krátkosti řekl pár vět a pak to začalo. Já jsem naštěstí chytl místo „směrem ke označené zdi“, což dle nastaveného systému znamenalo, že mohu setrvat v pohodlí svého stolku, pokračovat v pití kávy a ostatní (tedy ti, co nesedí zrovna zády ke zdi) si ke mně budou v šestiminutových intervalech přisedat.

Na stolku jsem ještě zaznamenal předtištěné profily zúčastněných, a tak jsem se o ně mohl opírat v komunikaci právě v momentě, kdy si ke mně daný člověk přisedl. Dole pod fotografií a popisem byl ještě dostatek prostoru na poznámky, kterých jsem následně s bohatě využil.

Pak už to začalo létat… A jak jsem již naznačil v úvodu, jeden zajímavý člověk střídal druhého. V některých chvílích jsem měl spíše potřebu porušit pravidla a několik lidí si tam nechat výrazně déle. Tak jsme to alespoň vyřešili tím, že jsme si v závěru šesté minuty jestě stačili dohodnout osobní schůzky, a to mnohdy ještě na ten samý týden.

Dnes už mohu potvrdit, že s některými kontakty, co jsem si z akce odnesl, teď s odstupem zhruba dvou týdnů opravdu realizujeme spolupráci. Nejsem nikterak výjimečně společenský člověk a networkingovým akcím se standardně vyhýbám jelikož mi přijdou tak nějak strojené, ale v tomto případě jde o úplně jiný přístup, který mě skutečně bavil a mohu potvrdit, že jeho nejvyšší přidanou hodnotou je právě to, že jste sice s určitým množstvím lidí pod jednou střechou, na druhou stranu však jde o čistě face to face akci a Vy tak máte prostor na to, aby jste poznali skutečně každého. Těch 6 minut mi přijde optimálně nastaveno, protože člověk přijde na to, že to nejdůležitější se vejde právě tam.

Autor: Filip Major, partner projektu Busyman

Autor: 
Filip Major

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.