Soutěžte s Unilever a získejte až 200 tisíc eur.

Soutěžte s Unilever a získejte až 200 tisíc eur.

Soutěž oceňuje mladé lidi, kteří mají zajímavý podnikatelský nápad prospívající společnosti nebo životnímu prostředí. Vítězové získají finanční i odbornou pomoc. Loni vyhrál Indonésan s nápadem, jenž převádí hodnotu odevzdaného odpadu na zdravotní pojištění.

Mladí lidé do třiceti let se mohou hlásit se svými nápady na výrobky, služby nebo aplikace, které řeší kritické problémy udržitelného rozvoje do kreativní soutěže Unilever Sustainable Living Young Entrepreneurs Awards.

Nejúspěšnější finalisté získají dohromady více než 200 tisíc eur, tedy přes pět milionů korun a budou mít možnost využít pomoc s rozvíjením nápadů během dvoudenního soustředění na univerzitě v Cambridge s odbornými poradci. Absolutní vítěz navíc obdrží prestižní ocenění prince z Walesu Young Sustainability Entrerpreneurs Prize.

V loňském roce soutěže, který byl prvním ročníkem, se zúčastnilo více než 500 zájemců z 90 zemí. Zvítězil projekt 24letého Gamala Albinsaida z Indonésie, který vyřešil problém odpadu a zdravotnické péče v domácnostech s nízkými příjmy.

V projektu, který už běží, je hodnota odevzdaného domácího odpadu převedena na zdravotní pojištění. Albinsaid si založil vlastní firmu, která kupuje od lidí biologický odpad a zajišťuje jim za to pojištění. Jeho firma už pomohla více než dvěma tisícům lidí. 

Loňský ročník hodnotí kladně generální ředitel Unileveru Paul Polman: "Mladí lidé jsou klíčem k řešení mnoha problémů naší planety a loňští finalisté jsou toho důkazem. Mladí představují skoro 50 procent populace v rozvojových zemích a jsou bezpochyby budoucností vývoje naší země. Je proto nezbytné je neustále podporovat a investovat do jejich nápadů."

Zájemci se v novém ročníku soutěže mohou registrovat až do 1. srpna 2014 na webu www.changemakers.com/SustLiving. Vybraní finalisté budou oznámeni na konci října 2014 a vítězný projekt bude vyhlášen v lednu 2015.

Společnost Unilever, výrobce potravin a výrobků péče pro domácnost, založila v roce 2012 nadaci The Unilever Foundation, která se zaměřuje na kvalitu života hned v několika oblastech: hygienické podmínky, přístup k pitné vodě, výživa a lepší životní styl. Unilever proto založil partnerství s pěti globálními neziskovými organizacemi: UNICEF, Oxfam, World Food Programme, PSI a Save the Children.

V listopadu 2010 společnost představila Unilever Sustainable Living Plan (Plán udržitelného rozvoje), který si klade za cíl pomoci více jak jedné miliardě lidí zlepšit jejich zdraví, hygienické podmínky a životní úroveň, využívat 100 procent zemědělských surovin z udržitelných zdrojů a zmírnit dopad na životní prostředí do roku 2020 o polovinu.

Unilever se už 13. rok v řadě drží v čele žebříčku Dow Jones Sustainability Index v kategorii potravin. Tento index částečně vychází z hospodaření, sociálních závazků, vlivu na životní prostředí a výsledků společnosti.

Autor: 
Zuzana Keményová