4 OTÁZKY, KTERÉ SI JE TŘEBA POLOŽIT PŘED ZAČÁTKEM PODNIKÁNÍ

Rozhodli jste se, že chcete být podnikatel. Musíte tedy počítat s vysokou mírou selhání, nonstop prací, a pokud jste jedním z několika málo „šťastlivců“, kterým se podnikání rozkvete, přibude vám odpovědnost obživy jiných lidí v závislosti na vás. Samozřejmě podnikání s sebou nese flexibilitu práce a bytí svým vlastním šéfem s odměnou budování něčeho smysluplného.

Zde jsou čtyři otázky, na které si je třeba odpovědět před samotným začátkem podnikání.

1. Proč jsem se rozhodl začít podnikat?
To je jedna z nejdůležitějších otázek, než začnete cokoliv dělat. Hledáte více flexibilní životní styl? Máte za cíl generovat větší obnos finančních prostředků než-li tak bylo u zaměstnavatele? Snažíte se vyřešit určitý společenský problém? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou zúžit druh podnikání.

Například, pokud chcete maximalizovat flexibilitu a schopnost udržet společenský život, pak se pravděpodobně vyhnete zábavnému průmyslu, kde lidé pracují po nocích i víkendech.

2. Mám přístup ke kapitálu?
Jakmile zjistíte, proč vlastně chcete začít podnikat, musíte mít reálný pohled na vaši současnou finanční situaci. Své možnosti musíte pečlivě vyhodnotit. Je možné získat malý úvěr, jako to udělal například Donald Trump? Je úvěr vůbec za potřebí? Využiji pomoci investorů?

3. Vím co podnikání obnáší?
Spuštění a budování svého podnikání vyžaduje širokou škálu dovedností. Musíte pochopit, jak řídit lidi, abyste mohli učinit těžká rozhodnutí s omezenou informací, a navíc sledovat své cashflow. Potřebné je rovněž učinit upřímný rozhovor sám se sebou o svých schopnostech a svých nedostatcích. Zaměřte se na své silné stránky a ty slabé se snažte delegovat na jiné lidi.

4. Když se mi podnikání nezdaří, budu litovat?
Za každým úspěšným příběhem čteme 10 dalších, které naopak selhaly. Často podnikatelé uvíznou přemýšlením nad cíly – když se cíle nesplní, mají pocit, že je celé podnikání v koncích. Pamatujte, že podnikání je třeba brát jako cestu a ne cíl. Když nedosáhnete svého cíle, budete litovat podnikatelské cesty?

Zahájení podnikání vyžaduje přemýšlivý reflex. Čím více času dáte dopředu do vyhodnocování příležitostí, tím větší je vaše šance na úspěch.

Autor: 
Jiří Sedláček

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.