Start-up DATY představuje platformu „Facebooku pro firmy“. Prostřednictvím informací z veřejných zdrojů budou mít uživatelé možnost získat komplexní informace o jednotlivých firmách. Za startupem stojí zakladatel Lunchtime.cz Adam Kurzok, který DATY odstartoval tím, že odkoupil konkurenční platformu Biz.Biz.
Bývalý zakladatel Lunchtime.cz Adam Kurzok dnes spouští nový projekt, který svou webovou službou s DATY představuje „Facebook pro firmy“. Platforma bude založena na poskytování informací z veřejných zdrojů jako např. z obchodního rejstříku. Web je určen především pro pracovníky sledující obchodní partnery, konkurenci či firemní klientelu.
Startup DATY se účastní druhého kola akcelerátoru Wayra. Wayra je provozován operátorem Telefónica. Odtud získal DATY první investici. Koncept účasti na Wayra je založen na tom, že za 10 % podíl start-upy dostanou ve dvou splátkách 40 000 Eur, což v přepočtu činí přibližně 1,1 milionu korun.
První část investice byla využita k akvizici konkurenta. Kurzok skoupil dva roky fungující doménu BizBiz.cz. Server generuje měsíční návštěvnost v řadě desetitisíců. Kurzokův zájem je tedy tento obchodní model nadále rozvíjet. Rozvoj platformy bude realizován prostřednictvím placených prémiových přístupů.
Přidanou hodnotou projektu je poskytování relevantních informací o daných společnostech. Uživatelé budou mít možnost sledovat nové události a změny v jednotlivých firmách a odvětvích.
Kurzok ve svých 32 letech nemá s DATY v oblasti startupů první zkušenost. V roce 2008 založil Lunchtime.cz, on-line aplikaci zaměřenou především na polední nabídku restaurací. V roce 2012 Lunchtime.cz vykázal obrat 8,4 miliony Kč. V roce 2012 došlo také k rozdělení Lunchtime.cz na dvě části. První Kurzok prodal slovenským konkurentům Obedovat.sk a druhou část koupil Tomáš Čupr, který z ní vytvořil dnes velmi oblíbenou rozvážkovou on-line službu DámeJídlo.cz.
Od prodeje svého prvního startupu se nyní plně věnuje startupu DATY.