Čtyři důvody, na které si dát pozor při založení start-up společnosti

Místo

Určická 1286/35
79601 Prostějov
Česká republika
CZ

Výsledky řady výzkumů tvrdí, že start-up má mnohem větší šanci uspět, pokud je založen týmem spoluzakladatelů a ne jednotlivcem, protože různé vlastnosti spoluzakladatelů se mohou navzájem doplňovat, podporovat a také kontrolovat. V některých případech ale může vést k úplné katastrofě.

Mít tým spoluzakladatelů může přinést společnosti úspěch, ale tým se musí skládat ze správných spoluzakladatelů, v opačné situaci hrozí katastrofa, dodává Denny Britz. Jeho mínění stvrzuje jeho vlastní zkušenost, kdy jeho dva týmové projekty neuspěly právě kvůli špatným lidem v týmu. O tomto faktu jej přesvědčilo to, že konkurence s podobně zaměřeným projektem na trhu uspěla.

 

Jakými vlastnostmi, lze tedy charakterizovat špatného člena v týmu?

  1. Nedostatek zaujetí

Dejte si pozor na lidi, kteří mají jiné časově náročné zájmy, jsou velmi zaneprázdnění nebo pracují na plný úvazek. Ideálními spoluzakladateli nejsou ani studující lidé nebo lidé s osobními či jinými problémy. Pro ně bude založení start-up pouhým „vedlejšákem“ a nebudou ochotni se mu věnovat na plný úvazek. Vašemu úsilí o založení kvalitní společnosti to jen uškodí a oni budou věčně v časovém presu a dodávat úkoly se zpožděním. Proto ideálními osobami k založení start-upů jsou mladí lidé, kteří jsou nadšení pro věc a nenechají se snadno rozptylovat dalšími faktory.

  1. Nedostatky v chápání společné vize či dlouhodobého cílu

Nepracujte s lidmi, kteří nesdílí stejnou vizi nebo dlouhodobý cíl projektu jako vy. Pozor si musíte dát také na lidi, kteří šli do projektu jen kvůli vidině velkých peněz. Jako zakladatel start-upu budete na začátku pracovat „48 denně“ a v případě, že by vám vaše práce nedávala smysl, zbytečně byste plýtvali svým časem a energií.

  1. Nedostatečné schopnosti

V tomto případě je důležité, abyste nepracovali s lidmi, kteří nepřinesou do start-upu žádnou výjimečnou hodnotu. I tento nedostatek může do velké míry ovlivnit práci lidí v týmu a pro mnoho členů může tento faktor působit demotivačně. Váš tým by měli tvořit motivovaní lidé ochotní učit se novým věcem a dovednostem.

  1. Odlišné místo výkonu práce

I když dnes všechno řešíme přes internet, může tento styl do jisté míry ovlivnit úspěch start-upu. Zní vám tento fakt kuriozně? Opak je však pravdou. Musíte si dát pozor na partnery, kteří by vše nejraději řešili z pohodlí domova a přes telefon nebo internet. Čas strávený ve společné kanceláři má řadu výhod. Působí pozitivně na motivaci jednotlivých spoluzakladatelů, je mnohem efektivní a má mnohem větší motivační prvek.

 

Nezoufejte, pokud se vám stále nepodařilo najít ty správné spoluzakladatele vašeho projektu. Založte start-up sami a později rozšiřujte svůj tým o kvalitní spolupracovníky, pokud je najdete. Unáhlovat se a vytvořit spolu-zakladatelský plán ledabyle se vám zajisté nevyplatí. I když nikdo vám nemůže zaručit, že váš start-up bude úspěšný, špatný tým je zárukou neúspěchu.

Další příspěvky


Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace.

Zákazníci
Chcete mít stoprocentní jistotu, že je váš dokument bez jediné hrubky a stylisticky správně?
Korektura
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Concept Proof
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Kvalitní produkt si zaslouží krásný kabátek na míru. Vizuální komunikace je extrémně důležitá od vizitek až po web. Jste se současným stavem vaší grafické identity spokojeni? Grafika
Potřebujete zpětnou vazbu, či nacenění na vaše plánované technické řešení, MVP, či prototyp? Prototyp
Máte svůj projekt dostatečně právně ochráněn proti konkurenci či případnému zneužití? Máte projekt ochráněn pro expanzi do dalších zemí? Ochrana produktu
Chcete dostat zpětnou vazbu na váš Business plán od zkušeného podnikatele? Chcete aby váš business plán byl opravdu neprůstřelný? Nechte si dát zpětnou vazbu od profesionála. Business plán
Nevíte si rady s naceněním vašich produktů či služeb? Využijte individuální konzultace s některým z našich odborníků z řad našich mentorů. Nacenění
Nevíte si rady s definováním vašich zákazníků? Využijte individuální konzultace. Zákazníci
Chcete si poslechnout názor pro který trh je váš produkt, či služba momentálně nejatraktivnější? A jaká je vůbec validace vašeho trhu? Cílový trh
Než se do čehokoliv pustíte je vždy dobré vědět, jestli x dalších týmů nedělá na něčem podobném. Nechte si pořádně zanalyzovat vaši konkurenci. Konkurence
V rámci našich aktivit jsme napojeni na řadu silných partnerů a distribučních kanálů. Zajímala by vás možnost spolupráce v této oblasti?
Distribuce
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán
Ani sebelepší produkt nikdo nekoupí, pokud se o něm lidé nedozví. Nechte si zrevidovat či kompletně sestavit marketingovou strategii na míru. Marketing
Víte, že vlastnická struktura může být důležitým parametrem, jestli se investor rozhodne investovat do vašeho projektu, či ne? Vlastnická struktura
Nejste si jisti jak nastavit podmínky pro vstup investora (požadovaná investice vs. podíl)? Využijte odborné konzultace. Nabídka investorovi
Nekamarádíte se s čísly, ale víte, že jsou nezbytnou součástí úspěšného byznysu? Nechte si je zrevidovat. Finanční plán

Busyman

Chcete mít přehled o novinkách a akcí jako první? Stáhněte si naši App Busyman pro Android nebo iOS

Google Play App Store

Busyman.cz a jeho provozovatelé neposkytují služby investičního poradenství ve smyslu zákona č. 256/2004. Neposkytují poradenství pro trh s akciemi a cennými papíry. Dále také Busyman.cz, ani jeho provozovatelé, neručí za obsah zobrazených informací vložených samotnými inzerenty na internetové stránky Busyman.cz.

Tento portál provozuje společnost:
Genesis Invest s.r.o.
sídlem Kaprova 42/14
110 00 Praha 1 - Staré Město

zapsaná pod C 175775 u Městského soudu v Praze. IČ: 24804185

Kanceláře Busyman najdete na adrese Vojtěšská 245/1, 110 00 Praha 1 - Nové Město

© 2010 - 2022 Genesis Invest s.r.o.