IQ firma poskytla rozhovor pro Mámnápad.cz

IQ firma poskytla rozhovor pro Mámnápad.cz

Autoři projektu IQ firma Michael Kabát a Jiří Novotný poskytli rozhovor pro internetový magazín o kreativitě a inovacích MámNápad.cz. Partnerem IQ firmy je Busyman.cz.

 

Čím se váš projekt zabývá a proč jste si vybrali právě tento obor?
Projekt společnosti, která by pomáhala ostatním firmám vyznat se v nabídkách služeb různých dodavatelů, se nám v hlavách zrodil po našich zkušenostech z předchozích povolání, kterým jsme se věnovali. Došlo nám, že klient, v našem případě majitel či ředitel firmy, dostává spousty nabídek a nemá zájem se tím zabývat. Pro fyzické osoby je již spousta webů a srovnávačů, jak si vybrat a orientace na trhu je tak jednodušší, pro firemní zákazníky tato varianta chybí.

Jak tedy fungujete?
Naší činností je zejména sledování nabídek na trhu ze stran možných dodavatelů pro firemní zákazníky. Jedná se o škálu od kancelářských potřeb, přes energetická řešení, logistiku, až po finanční služby. Jádrem našeho podnikání musí zůstat běžné služby, které zná každý, ale i tak se v nich složitě orientuje. K tomu sledujeme novinky na trhu a snažíme se firmám přinášet nová chytrá řešení tak, aby byli o krok napřed. Proto jsme také zvolili jméno firmy, které jistým způsobem koketuje právě s inteligencí. Zároveň naší motivací je klientovi ušetřit, neboť naše provize je závislá na úspoře klienta.

Jaké byly začátky podnikání a kdo se na projektu podílí?
Nápad se zrodil zhruba v září 2013, kdy dostal pouze matné obrysy a následně jsme jej upravovali a zároveň vymýšleli cesty, jakými bychom v budoucnu chtěli celý projekt řídit. Problémem nového podnikání je samozřejmě počáteční kapitál a tak padla volba zkusit projekt realizovat za pomocí investora. Díky náhodě jsme se dostali k panu Majorovi a panu Brodymu ze společnosti Busyman.cz, který se společně s námi do projektu nadchl, a na druhý pokus se nám podařilo získat investora pro náš projekt, kterému tímto chceme poděkovat. Na začátku jsme si jasně definovali, že chceme mít nový přístup k tomuto oboru, proto jsme značnou část rozpočtu investovali do kvalitního webu a videa, které jasně vystihuje naše fungování.

V jaké fázi se nyní projekt nachází?
Po velmi dlouhé přípravě všech věcí, které jsou s podnikáním spojené, ať již všechny úřední náležitosti, ochranné známky, tvorba webu a podobně se nyní konečně dostáváme ke startu podnikání. Je to běh na dlouhou trať a chce to neztratit trpělivost. V současné fázi začíná internetová marketingová kampaň ve spojení s individuálně domluvenými schůzkami s klienty. Pokud se nám podaří do konce roku dostat do černých čísel, budeme to jistě pokládat za úspěch.

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Naší vizí je být společností, která může menším a středním firmám nahradit zaměstnance či oddělení, které hlídá výši nákladů spojenou s jejich provozem. Rádi bychom, aby firmy přenášely kompetence ve vyjednávání s jejich dodavateli na nás a navázali jsme tak dlouhodobou spolupráci. Než se ovšem do tohoto bodu dostaneme, budeme muset vykonat ještě pořádný kus práce. Všichni ale věříme, že se nám tohoto cíle podaří dosáhnout.