Auto, moto, doprava

Auto, moto, doprava

Vašemu výběru odpovídá 2 projektů
  • 1964
    Aktivní

    FAIRPLAYAUTO.CZ - BEZ REALITKY NA AUTA

    3 000 000 CZK - 5 000 000 CZK

    Fairplayauto.cz je internetová platforma, aktivně reagující na dlouhodobě trvající, pokřivený trh s ojetými automobily. Roční objem transakcí v tomto sektoru je cca 140 MLD. Kč, z čehož dle statistik společnosti CEBIA, pouhou třetinu pokrývají české autobazary a zbylé dvě třetiny probíhají zcela bez profesionální podpory mezi soukromými prodejci.

    Problém autobazarů je ten, že jelikož jsou to profesionální obchodníci, cílící na maximální možnou marži, tak bývá (vzhledem k lobby a nedostatečně vyspělé a nedůsledné legislativě) klient takového obchodníka velice často klamán a to ať již na straně kupujícího, tak i na straně prodávajícího.

    Standardně dochází k falšování historie automobilů, manipulaci s rokem výroby, počtem najetých kilometrů, bohužel i k prodeji vozů po těžkých havariích, kde běžný člověk nemá možnost takovou skutečnost odhalit. V roli prodávajíího pak bývá rovněž využíváno neznalosti, ale také tlaku na potřebu rychlého prodeje ze strany klienta a takový klient pak ztrácí standardně i mnoho desítek tisic korun, o které ho při výkupu autobazar doslova “obere” a v zápětí o tuto částku prodejní cenu vozu navýší.
    Pokračování úvodu:
    Ať již jde o autobazary, či soukromé prodejce, tak dochází v neposlední řadě také k velice nepříjemným střetům, co se týče uplatnění reklamace například skrytých vad, které se přirozeně u ojetých vozů vyskytují často. Běžně kupující ojetého nemá zkušenost se správným zněním smluv a může tak sladno naletět ostřílenému obchodníkovi, pro kterého je toto “denní chléb” a právní vymahatelnost je pak v takových případěch téměř nulová.

    Dalším podstatným faktorem jsou současné pokusy o soukromý prodej vozidel na internetu. Dle výzkumů víme, v momentě, kdy se člověk rozhodne inzerovat svůj vůz na internetu, tak se setkává s následujícím… Své vozidlo umístí na jeden, maximálně dva nejznámější portály, které jsou dnes z 90% obsazeny na první pohled “lákavými” nabídkami zkušených autobazarů, kteří dobře vědí, jak na svůj vůz nejlépe upozornit a mají s portály často nadstandatdní podmínky, jednoduše proto, že je živí svými penězi. Soukromý prodejce pak po několika týdnech, či měsících, kdy musí průběžně čelit neustálému tlaku telefonů a sms výkupčích z autobazarů, kteří o jeho inzerovaném voze díky svým robotům okamžitě vědí a mnohdy se pak vydávají i za sokromníky pod cizími jmény, aby za každou cenu svůj cíl do bazaru nalákali. Svůj boj pak prodávající často vzdává a buďto zásadně zlevňuje, nebo nakonec stejně svůj vůz se ztrátou potenciální marže, do nejbližšího autobazaru odváží.
    Zde je uveden pouze zlomek poměrně běžných problémů, se kterými se lidé při koupi, či prodeji ojetých vozů setkávají.

    Projekt FairplayAuto je reakcí na současnou kritickou situaci na trhu s ojetými vozy, s cílem nabídnout klientům řešení, které na trhu chybí.

  • 1878
    Aktivní

    BUSINESS TRANSPORT / TESLA RENT CAR

    2 000 000 CZK - 2 500 000 CZK

    Cílem je vytvořit společnost Tesla Rent Prague, která poskytne profesionálním řidičům možnost pronajmout si sdílený elektromobil za férovou cenu. Současně s tímto spustit luxusní smluvní přepravu Business Transport, která vytíží „naše“ řidiče lépe placenými zakázkami a přinese vyšší zisk.
     
    Autor pracuje na projektu od října 2015. Po celou dobu se intenzivně věnuje průzkumu trhu v oblasti přepravy osob, dotazuje se klientů na jejich potřeby a preference, sleduje poptávku v průběhu 24 hodin, týdne, resp. posledních 9 měsíců. Soustředí se také na ekonomiku provozu různých vozů, podmínky pronájmu vozů řidičům a možnosti vytížení, mapování konkurence a průzkum cen na trhu se smluvní přepravou.
     
    Autor hledá partnera/investora, jelikož nenašel vhodné financování v bankovním sektoru, ani na spuštění projektu s prvním autem, tím méně na nákup více vozů v horizontu jednoho či dvou let.